Utmaning

Som en sista sak nu innan jag går och lägger mig, måste jag ju självklart anta utmaningen från Beatrice om att skriva sex underliga saker om mig själv,som jag fick för några dagar sen. Var tvungen att få någon dag på mig att tänka ut vad jag ska skriva för sex saker. Eftersom de är naturliga för mig, så jag inte direkt tänker så mycket på att de kanske är lite udda^ men jag frågade lite om hjälp av min mamma och min pojkvän och så, och gemensamt (fast mest jag) kom fram till att skriva de här följande sex sakerna:

1: Om min mascara inte blir bra på mina ögonfransar så är verkligen hela min dag förstörd. Det är nästan detsamma med allt smink. Om det har regnar och sminket har börjat rinna, är det det enda jag tänker på resten av dagen, och då är den dagen förstörd. Trodde aldrig jag skulle bli så fåfäng, men det är jag visst.

2:
Jag har väldigt konstiga sov-vanor; jag sover nästan alltid på en filt under mig, jag vet inte riktigt hur det har blivit så, men när man väl har börjat att sova så, så är det omöjligt att sluta. Jag sover alltid med 5 kuddar under/bakom huvudet, annars kan jag verkligen inte sova. Jag måste vara instoppad i täcket heela jag, det enda som får sticka upp är huvudet, annars känner jag mig inte trygg.

3: Jag hatar, hatar, hatar verkligen att borsta håret. Jag är inte som vissa andra tjejer som älskar när deras hår är så där blankt och igenomkammat. Mitt är för lent och flygit i vanliga fall, så jag tycker om när det kan se lite rufsigt ut, fast på ett snyggt sätt såklart. Och även om jag hatar att borsta håret, så gör jag det endå minst två gånger om dagen, skumt.

 4: Jag tvättar ofta, väligt ofta, håret över badkarskanten på morgonen, och lyckas på något sätt, nästan alltid att somna. Jag förstår aldrig riktigt hur det går till, men det är så skönt med det varma vattnet mot mitt trötta huvud. Men jag vaknar alltid till igen, när jag lätt slår huvudet i badkarskanten. (det är kanske därifrån jag har fått mina bulor i pannan, hmm). Visserligen ett annorlunda, men ett effektivt sätt att vakna på.

5: Jag klarar inte av att ha en mattelektion, utan min älskade mp3. Och jag överdriver verkligen inte. Om jag har min mp3 under hela lektionen, så fungerar allt bra. Och jag jobbar. Men glömmer jag den, kan jag också glömma att räkna något under den mattetimmen. Det är helt otroligt, men jag kan inte jobba utan min mp3, just under matten.
Har haft ganska jobbigt att hitta ett sätt som passar mig att räkna matte på, men sen jag hittade lösningen med mp3;n så har allting blivit mycket lättare.

6: Jag har verkligen ett konstigt uppvakningssätt på morgonen. Jag ställer alltid min klocka på 06:02, och dubbelkollar alltid att den står rätt. Men sen väl på morgonen så vaknar jag först då, och ställer ofta klockan på snooze, om jag kommer ihåg hur man gör, eftersom min hjärna inte riktigt fungerar som den ska så dags på dygnet. Men jag går aldrig upp tiden då klockan ringer första gången, utan jag ligger kvar och somnar om, så kommer min kära mamma och väcker mig, först 06:15 sen 06:30 och sen 06:45 och då börjar det bli kris. Tror jag, men hinner alltid ändå. Det är det sättet som faktiskt passar mig bäst att vakna på, för att vara någolunda pigg under dagen.

/ ja, nu har jag gjort utmaningen, och det var en ritkigt rolig uppgift. Så jag tänker inte utmana någon speciell, men hoppas att så många som möjligt antar utmaningen. Alltid lika roligt att läsa om andras tokigheter.
Nu måste jag sova. Good night. / m


Kommentarer
Postat av: Jonna

det är en rolig utmaning, man får reda på saker om sig själv man knappt visste innan;P
J

Postat av: Madeleine

tacktack :)

2007-03-27 @ 11:30:53
URL: http://www.lalein.blogg.se
Postat av: beatrice

haha najs malin, :D hwehe

2007-03-27 @ 13:57:35
URL: http://beeatriceringqvist.blogg.se
Postat av: sanna

skoj utmaning;D

2007-03-27 @ 15:32:40
URL: http://wiiberg.blogg.se
Postat av: stripes

haha jag brukar ha samma väckarklockemetod. ställer den på 06:17, men brukar inte släpa mig upp förre kvart i:D

2007-03-27 @ 15:38:06
URL: http://youbroughtmemybisquit.blogg.se
Postat av: Hanna

kul att läsa om lite underliga vanor :)

ja det är verkligen inte fel att ha en sjö mitt i stan!

2007-03-27 @ 16:08:40
URL: http://hemmahoshanna.blogg.se
Postat av: Pontus

Kul att du klarat av din utmaning nu! Det var sex roliga saker att läsa =D Fiin sida har du oxå fått tag på! Kraamelikraam <3

2007-03-27 @ 16:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback